Vivus е отговорна и грижеща се за клиентите си компания. Ние се стремим винаги да спазваме добрите практики на пазара на бързи кредити. Стремим се да сме максимално прозрачни в работата си и клиентите ни винаги да са наясно с условията, които им предлагаме. Именно заради тези принципи, които спазваме, ние сме член и на АОНК (Асоциацията за отговорно небанково кредитиране).
АОНК е регистрирана е като сдружение с нестопанска цел в частна полза с решение на Софийски градски съд от 29.04.2014 година. Учредители на тази Асоциация са 8 водещи компании на пазара в България, предлагащи небанкови заеми за кратки срокове. Сред учредителите е именно и Vivus. Мисията на АОНК е да следи за коректната и лоялна конкуренция между компаниите, които предлагат бързи кредити в България. Знаем, че те са наистина много и затова е хубаво да има един такава „надзираваща“ организация. Също така основно задължение е да се следи дали правата на потребителите се спазват.
Основните цели на Асоциацията за отговорно небанково кредитиране са:
В подкрепа на добросъвестността и професионалната почтеност, членовете действат безпристрастно и разумно във всички отношения с потребители. Те спазват всички стандарти, предвидени в Кодекса им. Най-важните от тях са изброени по-долу:
а) Членовете ще предоставят финансови услуги отговорно;
б) Потребителите ще получават ясна информация за финансовите услуги. Ще получават ясна информация за начина, по който те работят, за приложими договорни условия и лихвени проценти;
в) Членовете се задължават рекламата и рекламните им материали да са справедливи и ясни. Рекламите не трябва да са заблуждаващи и всички потребители трябва да получават ясна информация за продуктите и услугите;
г) Членовете ще предприемат всички необходими действия по информиране на потребителите относно промени в лихвения процент, такси или договорни условия. Информация ще има винаги когато промените касаят конкретния потребител. Получаването на тази информация от потребителите ще е в рамките на разумен срок чрез най-достъпните средства за комуникация, договорени от съответния член на АОНК и потребителя;
д) Членовете ще показват доброжелателно и позитивно отношение, когато се разглеждат финансовите затруднения на потребителя;
е) Членовете ще осигуряват добро ниво на обслужване на потребителите;
ж) Личната информация се пази в тайна, съгласно споразуменията, подписани с потребителите, а членовете ще разработят надеждни и ефективни системи за обработка на тази информация;
з) Членовете ще гарантират, че персоналът им е обучен за прилагането на настоящия Кодекс;
и) Финансовата оферта ще бъде предоставена от членовете според възможността за погасяване на потребителя;
й) Членовете ще осигурят, доколкото е възможно, услуги, които са в съответствие с изискванията на потребителя. Ако те не отговарят на тези изисквания, ще предоставят съществуващи алтернативни възможности. Те ще са в съответствие с действащите вътрешни правила на членовете, кредитните продукти, предлагани по това време и реалните възможности на потребителите;
к) Отговорът на членовете на искането на техните потребители ще бъде бърз. Те не следва да изискват ненужни документи и доколкото е възможно от самото начало ще изискат всички документи и информация, необходими, за да се избегнат ситуации, при които потребителите трябва да се връщат, за да донесат документ или да предоставят друга информация.
Vivus и АОНК работят с една обща цел. А именно – осигуряването на най-доброто за своите потребители. А то е свързано с даването на изчерпателната, ясна и точна информация. Свързано е с пълната информираност на клиентите. Свързано е със защитата на клиентите от всякакви нелоялни и некоректни практики. Доверието на клиентите е от изключително значение за нас и се стремим да го печелим всекидневно. Членството ни в АОНК е още едно нещо, с което искаме да докажем, че за нас клиентите са най-важното.